سهم شرکت های کوچک صنعتی از تسهیلات

آخرین اخبار و مقالات

 6 دهم درصد/ تملک يک هزار و 502 واحد توسط بانک ها

بنگاههاي کوچک و متوسط در کشور پوشش مالي کافي دريافت نمي کنند به طوري که عمده تسهيلات خرد نصيب شرکتهاي کوچک مي شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، بر اساس یک مصاحبه پژوهشی با موضوع بررسی اجمالی صنایع کوچک در ایران و برخی کشورهای جهان که توسط سازمان صدا و سیما، انجام شده است،  صنايع کوچک با وجود سهم 92 درصدي در صنعت ایران،  تنها 24 درصد سرمايه گذاريهاي بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

بخش دیگری از این گزارش عنوان می کند که در مجموع حدود 37 هزارو 600 واحد صنعتي کوچک در ايران وجود دارد که 81 درصد آن فعال و 19 درصد آنها غيرفعال هستند.همچنین در این گزارش آمده است: آمارها نشان مي دهد که بنگاههاي کوچک و متوسط در کشور پوشش مالي کافي دريافت نمي کنند به طوري که عمده تسهيلات خرد نصيب شرکتهاي کوچک مي شود و اين شرکت ها اساساً توانايي و قابلیت دريافت تسهيلات متوسط به بالا را ندارند.
همچنین عنوان شده است: 20 درصد کوچک ترین شرکت ها، 6 دهم درصد از تسهیلات و 60 درصد از شرکت های بورسی تنها 7 درصد از تسهیلات را می گیرند. اين درحالي است که شرکت هاي بزرگ اساساً وام کوچک نمی گيرند و 80 درصد از تسهيلات را 20 درصد بزرگترين شرکت ها دریافت کرده اند.
این پژوهش از تملک يک هزار و 502 واحد توسط بانک ها خبر داده است.مقایسه با سایر کشورها
اين پژوهش که  نگاهي دارد به وضعيت صنايع کوچک در ايران و برخي کشورهاي دنیا در خصوص آلمان عنوان کرده است که این کشور با جمعيت حدود 82 ميليون نفر، 20 ميليون شاغل در بخش صنايع کوچک دارد.
در ادامه آمده است: در کشور آلمان بيش از  99 درصد شرکتها را SME ها تشکيل می دهند، 52 درصد  ارزش افزوده و  61 درصد از اشتغال صنعتي نيز در اين حوزه ايجاد مي شود.
همچنین در باره کشور مالزی گزارش شده است: دراین  کشور بیش از 99 درصد شرکت ها را  SME ها تشکيل ميدهند،  32 درصد تولید ناخالص داخلی، 56 درصد از اشتغال صنعتی و 19 درصد از کل صادارت نیز در این حوزه ایجاد شده است.منبع : انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران

کلمات کلیدی:

 

پلی-اتیلن-پلی-پروپیلن-پوششی-abs-رنگی-سفید-مشکی-۱۰۷۲۰-۱۰۴۴۲-90913-خودرنگ-